سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عدالت

به گزارش وب گردی باشگاه خبرنگاران، فاطمه معتمدآریا بازیگر سینمای ایران که طی سالهای اخیر با اقدامات و نظرات پرحاشیه خود توانسته بود نظر سینماگران غرب را به خود جلب کند، جایزه «هانری لانگ لوا» فرانسه را دریافت کرد.

مسئولان این جشنواره دلیل خود را برای اعطای این جایزه به بازیگری که در سالهای اخیر، فیلم قابل توجهی را بازی نکرده حفظ ارزش های فرهنگی حرفه بازیگری و تعهد و حفظ حرمت روح هنر سینما دانسته اند !

معتمدآریا پس از دریافت جایزه اش با کنایه گفت: همه ما امشب دلیلی مشترک برای با هم بودن داریم. بی آنکه بیاندیشیم به چه زبانی حرف می زنیم و در کدام کشور زندگی می کنیم و از کجای جهان به اینجا آمده ایم. بی آنکه بگوئیم در سرزمین مان سیاست مداران چه چیز را بین خودشان بده بستان می کنند !!!

وی که چندی قبل مشکل سینمای ایران را نداشتن برخی صحنه های و اتفاقات خاص (!) همچون بوسیدن زن و مرد توسط یکدیگر دانسته بود، بعد از بوسیده شدن توسط مجری مرد مراسم واکنشی جالب از خود نشان می دهد تا ظاهرا تاکید کند، مشکلات سینمای ایران در حال حل شدن است.

پس از اتفاقات مختلف چون دست دادن بازیگر زن ایرانی با مدیران شرکت های خارجی جلوی دوربین ها در تهران و این اتفاقت عجیب دیشب، باید به حال فردای سینمای ایران گریست.


[ پنج شنبه 90/11/13 ] [ 7:50 عصر ] [ علی امامی راد ]

به گزارش وب گردی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام مجتبی رضایی عضو هیئت علمی موسسه آینده روشن در واکاوی و بررسی ابعاد مختلف فعالیت های امام حسن عسگری (علیه السلام) در زمینه سازی و آمادگی جامعه برای دوران غیبت به خبرنگار شبستان گفت: هر مکتبی پس از پیدایش و رشد، هنگامی که مناطقی را تحت نفوذ خود قرار می دهد نیازمند افرادی است که نماینده، مروج و مبلغ آن مکتب در نواحی مختلف باشند و این نیاز خود را در قالبی به نام نمایندگی، نیابت و یا وکالت نشان می دهد. این یک سیره مستمر عقلایی و برنامه ای همگانی و همه جایی است که مذهب تشیع نیز از این قانون مستثنی نیست.

ریشه های سازمان وکالت در دوران حضرت رسول(ص)
وی افزود: تشیع با توجه به فراگیر بودن در جامعه اسلامی و پراکندگی آن در مناطق مختلف دنیای آن روز و امروز نیاز به افرادی دارد که مسئولیت نیابت و وکالت آن را در گوشه گوشه دنیا بر عهده داشته باشند. اهل بیت و امامان شیعه نیز براساس همین سیره عقلایی نیاز به بازوهای فکری و اجرایی داشتند که بتوانند رابط میان امام و مردم بوده و افکار و عقاید امامان را به مردم منتقل کرده و تفهیم کنند. بنابراین موضوع وکالت یک مساله اختراعی از سوی ائمه نیست. سازمان وکالت نیز مختص اهل بیت یا مذهب تشیع نبوده است بلکه یک سیره عقلایی است که ممکن است تنها نامهای مختلفی بر آن نهاده شود.
عضو هیئت علمی موسسه آینده روشن تصریح کرد: نکته مهم در بررسی سازمان وکالت این است که این سازمان ریشه در دوران حضرت رسول (ص) دارد دورانی که اسلام رو به رشد است. چرا که در یک بازه زمانی پیامبر تنها با شهر مکه یا مدینه سرو کار دارد. اما زمانی جامعه اسلامی به قدری گسترش یافت که تمامی عربستان و یمن را فرا گرفت و دیگر شخص پیامبر نمی توانست به تنهایی به کلیه این مناطق سرکشی کند. بنابراین نیازمند افرادی بود که تبلیغ و ترویج احکام را بر عهده بگیرند پس سازمان وکالت در فرهنگ اسلامی ما ریشه در زمان پیامبر دارد.
وی خاطرنشان کرد: حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) از معروفترین افرادی است که به نیابت از پیامبر به مناطق اسلامی گسیل شدند حضرت مدتی نائب و نماینده پیامبر در یمن بود و شیعیان امروز یمن یادگاران امیرالمومنین در این منطقه هستند. این سازمان در زمان ائمه و توجه به حصر و منعی که نسبت به اهل بیت وجود داشت توسعه و گسترش یافت.

فراز و فرودهای سازمان وکالت در زمان ائمه(علیهم السلام)
حجت الاسلام رضایی با تبیین وضعیت جامعه اسلامی در زمان اهل بیت(علیهم السلام) گفت: اهل بیت(علیهم السلام) در برخی از زمانها از آزادی عمل بیشتری برخوردار بودند به عنوان مثال در زمان حضرت علی (علیه السلام) مردم راحت تر با امام در ارتباط بودند یا اوایل دوران امام صادق (علیه السلام) که دوران برپایی کلاسهای درس و مجالس علمی بود و امام نیز از این فضای آزاد استفاده می کرد به گونه ای که مردم باسواد و بی سواد مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و غیرشیعه می توانستند با ایشان ارتباط داشته باشند. اما در برخی از زمانها اوضاع امامان معصوم به این شکل نبود بلکه در فشار، سیطره و نفوذ حکومت بودند که در این دوران سازمان وکالت بیشتر خود را نشان می دهد و ارتباط مردم با امام تقریباً منحصر به همین وکلا و نمایندگان است که نمونه بارز آن را در زمان امام کاظم (علیه السلام) می بینیم.

وی افزود: با توجه به این که حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) دورانی از عمرشان را در زندان به سر می بردند به ناچار ارتباطشان با مردم قطع شد و مردم منحصراً از طریق نمایندگان امام با او ارتباط داشتند هر چند که این نمایندگان دچار انحراف شده و جامعه را نیز منحرف کردند. این سازمان در زمان ائمه فراز و فرودهایی داشت گاه نقش برجسته ای به دوش می کشید و گاه کمرنگ تر می نمود.

انتقال محوریت جامعه به نمایندگان ائمه(علیهم السلام)
عضو هیئت علمی موسسه آینده روشن تصریح کرد: اوج وظایف و فعالیت این سازمان از زمان امام جواد (علیه السلام) آغاز می شود و تا دوران غیبت ادامه می یابد. اهل بیت(علیهم السلام) در این دوران در حصر شدید هستند. امام جواد (علیه السلام) در بغداد و امام هادی و امام عسگری(علیه السلام) در سامرا و در منطقه نظامی محصورند و نمایندگان ائمه یا همان وکلا تنها محور ارتباط و اتصال جامعه شیعی با امام هستند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این نکته که حتی وکلا نیز در برقراری ارتباط با امام دچار مشکل بودند افزود: وکلا نیز نمی توانستند به راحتی با امام ارتباط داشته باشند اما در این زمان شرایط به گونه ای تغییر کرد که گویا محوریت جامعه به آنها منتقل شده بود.

به عبارت دیگر گویا امام نقش پشتیبانی معنوی جامعه را بر عهده داشت هر چند در واقع چنین نبود اما نقش این نمایندگان در این مدت زمانی به قدری موثر و پررنگ بود که این گونه به نظر می رسید این در حالی است که افراد برجسته ای از اصحاب مانند ابوهاشم جعفری جعفری یا حضرت عبدالعظیم بودند که در این دوران سعی در انجام این وظیفه به شکل شایسته و احسن داشتند اما نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که در این عصر یعنی از زمان امام جواد تا آغاز غیبت ارتباط مردم با این نمایندگان و نواب خاص نیز به راحتی و آسانی ممکن نبود اما از طریق همین ارتباطهای محدود پیامهای مهم به مردم منتقل می شود.

ارتباط با امام حتی در حد یک نگاه
وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت و ممنوعیتی که امام در آن به سر می بردند هر چه به دوران امامت حضرت مهدی نزدیک می شویم نقش این سازمان برجسته تر و وظیفه آن نیز گسترده تر می شود اگر فرض کنید در دوران امام صادق (علیه السلام) مردم مدینه نیازی به نماینده یا وکیل امام نداشتند چرا که امام در مدینه زندگی می کرد و مردم می توانستند به او دسترسی داشته باشند اما در زمان امام هادی و امام عسگری کار به جایی می رسد که حتی در شهر بغداد یا سامرا که با وجود حضور امام در شهراما مردم نمی توانستند با آنها ارتباط داشته باشند و اهل بیت حتی در شهر و محل سکونت خود نیز نماینده داشتند. این محدودیت در ارتباط تا جایی پیش می رود که اصحاب حتی به یک نگاه امیدوارند.

این محقق و پژوهشگر عرصه مهدویت افزود: در تاریخ ثبت و ضبط است که امامان در هنگام محصور بودن در شهر، می بایست در تاریخ های خاصی در دربار حاکمان حاضر می شدند. در نتیجه قطع ارتباط مردم با ائمه اصحاب آرزو می کردند روز حضور امام در دربار هر چه زودتر فرا برسد تا امام را یک نظر در کوچه و خیابان ببینند این وضعیت طبیعتاً اهمیت سازمان وکالت را بالا می برد و لذا اهل بیت نیز روی این سازمان سرمایه گذاری کرده بودند. در معدود نامه هایی که از امام عسگری یا امام هادی یا نامه هایی که از عصر غیبت صغری از حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) در دسترس است مشاهده می شود که یکی از مولفه ها و شاخص های مهم که به شدت در این نامه ها مورد توجه است موضوع معرفی وکلا است. برخی از نامه های امام عسگری(علیه السلام) صرفا به منظور معرفی وکلای مهم ایشان در مناطق مختلف و مهم شیعه نشین است. به عبارت دیگر هدف از نگارش نامه تنها معرفی نماینده و وکیل امام در آن منطقه به شیعیان است.

شیوه خاص اهل بیت(علیهم السلام) در نظام مند کردن سازمان وکالت
وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر در بحث سازمان وکالت این است که از ائمه (علیهم السلام) شیوه خاص و ویژه ای را در رابطه با نظام مندی آن در پیش می گیرند. این شیوه بیشتر در دوره امام جواد، امام هادی و به خصوص امام عسگری پیگیری می شود که شیوه «مراتب وکالت» است. یعنی امام یک «سروکیل» یا وکیلی که تمام امورات خود را به او واگذار می کند انتخاب می کند. که ما در زمان غیبت صغری این افراد را به نام نواب خاص حضرت می شناسیم. این افراد عبارتند از عثمان بن سعید عمری، فرزند وی محمدبن عثمان، حسین بن روح نوبختی و محمدبن علی ثمری. امام در این دورانهای متاخر به طبقه بندی کردن این سازمان وکالت رو می آورد. به این ترتیب که در راس هرم سازمان وکالت، یک سروکیل یا رییس الوکلا یا نایب خاص در نظر گرفته می شود که رابط مستقیم میان امام و سایر وکلا و مردم است. سپس در بدنه این هرم به ترتیب اهمیت، و به ترتیب جایگاه اصحاب امام، افرادی به عنوان وکیل قرار داده می شنود.


[ پنج شنبه 90/11/13 ] [ 7:49 عصر ] [ علی امامی راد ]

 

مستند صراط   قسمت اول
قسمت اول مجموعه مستند صراط  و سیر تاریخ سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
دریافت فایل تصویریwmv حجم:53،801مگایبایت
مستقیم     غیرمستقیم
دریافت فایل تصویری3gp حجم:26،368مگابایت
مستقیم




مستند صراط   قسمت دوم
قسمت دوم مستند صراط با موضوع مفاسد اقتصادی در دولت های مختلف و راهبرد های امام خامنه ای در مبارزه با مفاسد اقتصادی
دریافت فایل تصویریwmv حجم:32،502مگابایت
مستقیم
دریافت فایل تصویری3gp حجم:24،656مگابایت
مستقیم






مستندصراط   قسمت سوم
مستند صراط قسمت سوم(پیشرفت علمی)
دریافت فایل تصویریwmv حجم:32،811مگابایت
مستقیم
دریافت فایل تصویری3gp  حجم:24،864مگابایت
مستقیم




مستند صراط   قسمت چهارم
چهارمین قسمت از مستند صراط با موضوع پیشرفت هسته ای در کشور
 دریافت فایل تصویریwmv حجم:36،469مگابایت
دریافت فایل تصویری3gp حجم:24،536مگابایت



[ پنج شنبه 90/11/13 ] [ 7:48 عصر ] [ علی امامی راد ]
به گزارش شبستان، تصویر دروازه بان ملی پوش تیم ملی فوتبال تونس در حال نماز خواندن در زمین تمرین بازتاب گسترده ای در جام ملتهای آفریقا  2012  گابن و گینه استوایی داشته است.

 


ایمن مثلوثی مرد شماره یک تیم ملی تونس هنگامی که تیمش در حال تمرین و آماده سازی برای بازی های جام ملت های آفریقا بود، با فرارسیدن وقت نماز تمرین را رها کرده و در کنار زمین چمن فوتبال نماز می خواند.
تصویر مثلوثی در حال نماز گزاردن در زمین چمن آن هم در روزهای سالگرد بیداری اسلامی مصر وتونس به سرعت تبدیل به یک پیام سیاسی در جوامع مسلمان و انقلابی شمال آفریقا شد به ویژه که همزمان با انتشار این تصویر  نام سنگربان تونسی به خاطر  عملکرد فوق العاده اش در جریان پیروزی تونس بر مراکش در نخستین دیدار عقاب های کارتاژ در جام ملتهای آفریقا   2012  به عنوان بهترین دروازبان حال حاضر قاره سیاه در رسانه ها منعکس شده بود.


[ چهارشنبه 90/11/12 ] [ 7:9 عصر ] [ علی امامی راد ]
شکبه تلویزیونی ترکیه (تی‌آر‌تی) برای اولین بار به عنوان رسانه ملی یک کشور مسلمان، قرار است مستندی درباره هولوکاست پخش کند.

 

به گزارش «آرماگدون» به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی شبکه تی‌آر‌تی گفت مستند ساخت 1985 فرانسه که Shoah نام دارد، قرار است از یکی از 14 شبکه تلویزیونی تی‌آر‌تی پخش شود.
این مستند 9 ساعته که کلود لنزمن کارگردانی آن را برعهده داشته، هرگز به طور کامل از سوی یک کشور مسلمان پخش نشده است.
بیشتر این فیلم مستند را مصاحبه با افرادی که مدعی‌اند بازماندگان هولوکاست هستند، تشکیل می‌دهد و تلاش دارد تا به بررسی ادعای کشتار یهودیان اروپایی در اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها در خلال جنگ جهانی دوم بپردازد.

این اقدام ترکیه از سوی ملت‌های مسلمان اقدامی جنجالی و غیرقابل توجیه به شمار می‌آید زیرا مسلمانان بر این باورند که این موضوع حقیقت ندارد و دولت‌های غربی از موضوع هولوکاست برای جا زدن خود در نقش قربانیان بی‌گناه این حادثه سوءاستفاده می‌کنند.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران بارها خواستار بررسی تاریخی به منظور کشف حقایق درباره هولوکاست شده است. اظهارات احمدی نژاد که به انکارکننده هولوکاست لقب گرفته، خشم قدرت‌های طرفدار اسرائیل را به دنبال داشته است.

نورمن فینکل اشتاین محقق برجسته امریکایی در کتابش تحت عنوان "صنایع هولوکاست" که در سال 2000 منتشر شد، با اشاره به این که بسیاری از افسانه هولوکاست به عنوان "سلاح ایدئولوژیک" بهره‌برداری کرده‌اند، تاکید می‌کند که این مسئله برای اسرائیل که یکی از نیرومندترین قدرت‌های نظامی جهان با سابقه طولانی در نقض حقوق بشر است، صدق می‌کند و خود را قربانی هولوکاست می‌داند تا به نوعی از انتقاد مصونیت یابد.
زیر سوال بردن هولوکاست در آلمان جرم محسوب می‌شود و تا 5 سال حبس در انتظار انکارکنندگان آن خواهد بود. همچنین انکار هولوکاست در بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، مجارستان، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوگزامبورگ، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی و سوئیس جرم محسوب می‌شود.
دادگاهی در فرانسه روژه گارودی را در سال 1998 به خاطر زیر سوال بردن هولوکاست نازی‌ها در خلال جنگ جهانی دوم به پرداخت 20 هزار دلار محکوم کرد.
این محقق فرانسوی به اتهام به چالش کشیدن جنایات علیه بشریت و نژادپرستی جریمه شد.
گارودی در کتابش تحت عنوان "کشف افسانه سیاست اسرائیل"، تاکید دارد که کشتار یهودیان از سوی هیتلر را نمی‌توان نسل‌کشی نامید.
وی همچنین استفاده از اتاق‌های گاز برای کشتار جمعی یهودیان را زیر سوال برد.

گارودی گفت، کتابش حمله به سیاست‌های رژیم اسرائیل بود و معتقد است که اسرائیل از هولوکاست برای توجیه عقیدتی اقداماتش استفاده می‌کند.
گارودی که پیش‌تر کمونیست بود، در سال 1982 به اسلام گروید و نام "رجاء" را برای خود برگزید. وی بعدها به مفسر برجسته اسلامی و حامی فلسطینیان تبدیل شد.



[ چهارشنبه 90/11/12 ] [ 7:6 عصر ] [ علی امامی راد ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ
لینک دوستان
<فرزانگان امیدوار
###@جزین@###
رایان چوب
نظرمن
جاده های مه آلود
هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir )
لنگه کفش
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
فتوبلاگ حسین کارگر
کانون فرهنگی شهدا
تنهایی......!!!!!!
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
بوی سیب
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
دبستان پسرانه ی امام هادی سبزوار
آموزشی مذهبی
بچه های خدایی
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
تنها هنر
Dark Future
(بنفشه ی صحرا)
پا توی کفش شهدا
جزتو
Manna
محمد قدرتی
یه دختره تنها
ورزش های رزمی
جیغ بنفش در ساعت 25
گروه اینترنتی جرقه داتکو
زمزمه ی کوچه باغ شاه تور
تیـــــــــــام
وبلاگ رسمی محسن نصیری(هامون)(شاعر و نویسنده)
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
اخراجیها
نوری چایی_بیجار
xXx عکسدونی xXx
مهربانی
عزای حسینی
پرسپولیس
بادله گشت
کلبه ی عشق
عشق تابینهایت
عاشق دربدر
توتویی
محمد امیدواری ابرقویی
صل الله علی الباکین علی الحسین
مهندسی متالورژِی
دلنوشته های یه عاشق!
delshekasteh
ستاره
سفیر نور
آزاد اندیشان
احساس ابری
فهادانــ
میلاد کی مرام
عکس میخوای کلیک کن
قصه ی ما و شما
صراط مبین
زیر آسمان خدا
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
دوستانه
جوک و خنده
یه دختر تنها
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی
خورشید خاموش
fazestan
رویای زیبا ...
کشتی کج
جوان ایرانی
روژمان
اندیشمند
من و تو
چـــــاوش ( چه خبر از دنیا ؟؟؟؟)
عاشق تنها....
رقص شیطان
شاخه شکسته
مسأله شرعی
موسیقی اصیل ایرانی
زنگ تفریح
فرزاد ملوس و پرنیاجون
جامع ترین وبلاگ خبری
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 34
کل بازدیدها: 262636