سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عدالت

برخی رسانه ها از وخامت حال ملک عبدالله خبر داده اند و از
آنجا که حال شاهزاده نایف ولیعهد و وزیر کشور عربستان که چندی پیش به
دلیل ناراحتی قلبی به سوئیس رفت نیز چندان رضایت بخش نیست آینده حاکمیت در
این کشور مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش جهان نزاع بر سر قدرت میان شاهزادگان سعودی به
عنوان مسئله‌ای دیرینه در خاندان پادشاهی، همواره حاکمیت را با چالش مواجه
کرده است.  دلیل این امر منشور عبدالعزیز است.ملک عبدالعزیز، اولین
پادشاه عربستان منشوری دارد که به نام منشور عبدالعزیز معروف است. در این
منشور آمده است: "تا زمانی که پسران من زنده‌اند، قدرت به نوه‌هایم نخواهد
رسید." از این حیث برخلاف نظام‌های سلطنتی دیگر که قدرت از پدر به پسر
می‌رسد، در خاندان سعودی، قدرت به برادران پادشاه انتقال می‌یابد. یکی از
عواقب ادام? این مکانیزم بالا رفتن سن پادشاهان سعودی در هنگام سلطنت است،
به گونه‌ای که بسیاری از آنان به مرز هشتاد سالگی رسیده‌اند و به دلیل
بیماری و کهولت سن با تعیین مشاور عملاٌ از صحن? اجرایی کشور خارج می
شوند.

مرگ سلطان بن عبدالعزیر، ولیعهد ملک عبدالله، در سال گذشته
هرچند چالش عمده ای را برای جایگزین کردن ولیعهد به وجود نیاورد، چرا که
نایف از مدتها قبل به عنوان ولیعهد آینده در نظر گرفته می شد، اما نایف
نیز در مرز 80 سالگی قرار دارد و از کهولت و بیماری رنج می برد. گفته می
شود نایف نیز به تازگی سکته کرده و برخی از منابع از ابتلای وی به سرطان
خون خبر داده اند. او که به تازگی بار دیگر برای درمان به سوئیس رفته، هم
اکنون در استراحت به سر می برد. حال ملک عبدالله نیز چندان مساعد نیست.
چند روزی است که رسانه ها از وخامت حال عبدالعزیز خبر داده اند. از این رو
هر یک از شاهزاده‌های نسل ملک عبدالله به فکر جانشین کردن پسران خود
افتاده‌اند. شاهزاده یا پادشاهی که بتواند پسرش را به عنوان جانشین آینده
سلطنت تعیین کند، به پیروزی خواهد رسید.

از طرفی یکی از دلایل
پیچیده شدن اوضاع، شکل گرفتن اصطلاحی نظیر برادران تنی و ناتنی است و همین
مسئله سرچشمه بسیاری از اختلافات درون خانوادگی است. نایف، آخرین شاهزاده
از نسل فرزندان عبدالعزیز است که توان و مشروعیت ادار? کشور را دارد. در
صورتی که نایف نیز طی ماههای آینده قبل از مرگش بخواهد جانشینی برای خود
تعیین کند، بدون شک سایر شاهزاده های هم عصر او اجازه نخواهند داد که او
فرزند خود، محمد را به ولیعهدی برگزیند. اینکه سلطنت در خاندان سعودی
بالاخره به نسل سوم می رسد یا خیر، مسئله ای که طی ماههای آینده و با مرگ
ملک عبدالله و یا نایف مشخص خواهد شد. از آنجایی که مسئله سلطنت در خاندان
سعودی می تواند تأثیرات زیادی در معادلات داخلی، منطقه ای و بین المللی
عربستان بگذارد، درختی خانوادگی Family Branche در قالب اینفوگرافیک متشکل
از مهمترین گزینه ها برای جانشینی پادشاه و ولیعهد فعلی با شرح هر یک از
افراد تنظیم شده است، که در ذیل آن را مشاهده می کنید.



برای دیدن تصویر بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

 


منبع: وعده صادق

ما را از نظرات سازنده خود محروم نکنید





[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 11:49 صبح ] [ علی امامی راد ]





فایده‌ای ندارد. حتّی اگر گوش‌هایتان
را هم تیز کنید؛ حتّی اگر سرتان را از پنجره بیرون بیاورید و دقّت کنید هم
فایده‌ای ندارد. صدایی نمی‌شنوید و نهایتاً تنها کاری که می‌توانید بکنید،
این است که تلویزیون یا رادیویی را روشن کنید تا متوجّه شوید آیا اذان
داده‌اند یا خیر؟!
ماجرا چندان پیچیده نیست. شهرهای ما رشد کرده‌اند،
بزرگ شده‌اند و پر جمعیّت. برای این افزایش جمعیّت و آسایش آنها، هر روز
تمهیداتی چیده می‌شود، بزرگراه‌های طبقاتی، وسایل حمل و نقل بهینه، مرکز
خریدها و فروشگاه‌هایی که هر چه را تا به حال ندیده‌ای، در آنها می‌بینی،
فضای سبز و تفریحات سالم(!) آسمان‌خراش‌ها و مجتمع‌های مسکونی که جمعیّت
بیشتری را در خود جا می‌دهند و غیره و غیره، امّا در این میان سهم بسیاری
از موارد نادیده گرفته شده است. مواردی که جای بررسی بسیار زیادی دارد. در
این گزارش، ما تنها به یک مورد از این کمبودها اشاره می‌کنیم.







شنیده نشدن صوت قرآن و اذان در کلان
شهرهای اسلامی ایران، مثل تهران، شیراز، تبریز و ... ، پدیده‌ای است که چند
سالی هست رخ نموده و بعضاً مورد توجّه و تذکّر برخی مسئولان نیز قرار
گرفته است. این پدیده به ویژه در مناطق پر جمعیّت و پر تردّد شهری مثل
تهران به خوبی مشهود است. به گونه‌ای که اگر در محلّه‌هایی چون سعادت آباد،
صادقیه، تهران‌پارس، ولنجک و... کاری داشته باشی و کار تا ظهر به درازا
بکشد، به سختی می‌توانی از وقت نماز مطّلع شده و با سختی بسیار بیشتری
می‌توانی یک مسجد برای اقامه نماز بیابی.

هیاهوی شهرها و فراموشی خدا
فهیمه
دانشجوی فناوری اطّلاعات است و در جواب به سؤالمان در خصوص اینکه چرا صدای
اذان در شهر اسلامی شنیده نمی‌شود، می‌گوید: من فکر می‌کنم عقاید مردم در
این خصوص خیلی دخیل است. وقتی اذان پخش شود و هیچ کس به آن توجّه نکند،
وقتی مساجد ما خالی باشند، وقتی با بی‌تفاوتی از کنار صوت قرآن و اذان
می‌گذریم. چه فرقی می‌کند صدایش را بشنویم یا نشنویم؟ من فقط گاهی اوقات
صبح‌ها صدای اذان را می‌شنوم، آن هم به این سبب است که همه جا ساکت است.
انگار آدم‌ها باید خواب باشند تا بتوان ردّ پایی از خدا پیدا کرد.
خانم
شفیعی می‌گوید: امروز ظهر در میدان ونک، کاری داشتم؛ امّا هر چه گشتم و
پرس‌و‌جو کردم، نتوانستم یک مسجد پیدا کنم که نماز ظهرم را بخوانم.
آقای
ابراهیمی نیز می‌گوید: ما در محلّه قدیمی‌مان راحت می‌توانستیم صدای اذان
را بشنویم، حتّی صبح‌ها با صدای اذان از خواب بیدار می‌شدیم، چون چند مسجد
در اطرافمان وجود داشت؛ امّا در محلّه جدید اصلاً صدای اذان را نمی‌شنویم.
وی در مورد علّت آن می‌گوید: در این محل، هم تعداد مساجد کم است و هم صدای
بلندگوها را بلند نمی‌کنند.
آقای رجبی که خادم مسجد «امام حسن
مجتبی(ع)» است، هیاهو و شلوغی شهرها را در شنیده نشدن صدای اذان مؤثّر
می‌داند و می‌گوید: در بعضی محلّه‌ها مسجدها اندکند و برای همین صدای اذان
به گوش نمی‌رسد، بعضی مساجد هم خیلی به ساعت و پخش اذان توجّهی نمی‌کنند و
رسماً تعطیلند و تبدیل به حسینیه‌ای که فقط ایّام محرّم مراسم برگزار
می‌کنند، شده‌اند.
وی همچنین به آرام بودن صدای اذان پخش شده از
بلندگوها اشاره می‌کند و می‌گوید: قبلاً مساجد گلدسته داشتند و روی هر
گلدسته بلندگوهایی نصب شده بود که هر کدام از بلندگوها رویش به یک سمت از
محل بود و با پخش اذان در تمام محلّه‌های اطراف، صدای اذان می‌پیچید؛ امّا
الآن بیشتر مساجد شبیه به ساختمان‌های عادّی ساخته می‌شوند و تنها یک
بلندگو روی بام برای پخش اذان دارند که صدایش در این شلوغی‌ها چندان راه به
جایی نمی‌برد.

شیعیان و کمترین مساجد
همان‌طور
که مصاحبه شوندگان اشاره کردند، کمبود مساجد در شهر می‌تواند یکی از
مهم‌ترین عوامل این اتّفاق باشد تا جایی که سرانه مسجد برای هر شهروند
تهرانی تنها 12 سانتی متر اعلام شده است؛ در حالی که بر اساس سرانه مسجد در
جهان اسلام که توسط وزارت کشور اعلام شده است، باید برای هر دویست نفر یک
مسجد وجود داشته باشد. نکته تأسّف برانگیز دیگر این است که در امّ‌القرای
جهان اسلام، از بین 60 هزار مسجد موجود، تنها 20 هزار مسجد فعّال هستند؛ در
حالی که بر اساس آمار ما، در ایران نیازمند حدّاقل 400 هزار مسجد هستیم.
از
سوی دیگر ما با مسئله جدیدی در شهرسازی روبه‌روییم، پروژه‌های مسکن مهر و
شهرهای جدید، مکان‌هایی هستند که جمعیّت بسیاری را در خود جا می‌دهند؛ در
حالی که پیش‌بینی فضای مذهبی چون مساجد در آنها بسیار کم است. برای مثال
«شهر جدید پردیس» واقع در 15 کیلومتری شرق تهران با جمعیّتی حدود 100 هزار
نفر، تنها 5 مسجد دارد. در این شهر صدای اذان در بسیاری از محلّه‌ها اصلاً
شنیده نمی‌شود. البتّه در راستای پروژه‌های عمرانی این شهر، کارشناس آمار و
اطّلاعات سازمان عمران شهر جدید پردیس خبر داد که هشت مسجد جدید در حال
احداث است و این تعداد مسجد می‌تواند این نیاز را تا حدودی مرتفع نماید.
همچنین
«جهان نیوز» در تحقیقی که صورت داده است، مطرح می‌کند که شیعیان ایران
کمترین مساجد و مراکز مذهبی را به نسبت هم‌وطنان اهل سنّت و اقلیّت‌های
مذهبی دارند. بر اساس این تحقیق و بنا بر گزارش‌های رسمی در مورد جمعیّت
کشور، از 72 میلیون نفر ایرانی، بیش از 99% مسلمان هستند. بر اساس همین
گزارش در برابر هر 500 نفر سنّی مذهب، یک مسجد و در برابر هر 1100 شیعه، یک
مسجد وجود دارد.
این در حالی است که مطابق آمار غیر رسمی، نزدیک به 40 درصد مساجد، بدون روحانی و نیاز به بازسازی اساسی دارند.

تفاخر دنیوی، جانشین تفاخر دینی
کم‌رنگ
شدن توجّه به اذان در شهرهای بزرگ ما دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛
حجّت الاسلام و المسلمین محمّدمهدی ماندگاری، کارشناس مسائل مذهبی و استاد
حوزه علمیّه در این خصوص می‌گوید:
یکی از اصول دین مداری این است که ما
آرایش و تشخّص‌های زندگی را که به آن افتخار می‌کنیم، اسلامی باشند؛ امّا
متأسّفانه در جامعه ما تفاخر دینی در اولویّت مردم نیست. اذان گفتن یکی از
تفاخرات دینی ماست، داشتن محاسن برای آقایان و عفاف و حجاب برای بانوان و
بسیاری موارد دیگر نیز همین طور، امّا امروزه ماشین و خانه و تفاخرات دنیوی
جای تفاخرات دینی را گرفته‌اند. امروز اگر به کسی بگویی بیا و خادم مسجد
باش، آن را اهانت می‌داند؛ درحالی که بسیاری از اولیا و انبیای الهی
کلیددار مساجد بوده‌اند و این یک افتخار بسیار بزرگ است. این روزها مؤذّن
بودن یا مکبّر بودن ارزشی برای مردم ما ندارد؛ زیرا درگیر تفاخرات دنیوی
شده‌اند.
حجّت الاسلام ماندگاری همچنین در خصوص اهمّیت پخش اذان و عواقب حذف آن نیز گفت:
اذان
یک نماد دینی است و یک پرچم است. شهری که صدای اذان از آن بلند شود، اشاره
به مسلمانی و اهل خدا بودنش دارد و اینها برکات بسیاری برای آن شهر به
همراه خواهد داشت. ما در احادیث نیز داریم که بهتر است اذان زنده پخش شود،
تکرار شود و حتّی دسته جمعی اذان گفته شود؛ امّا دوری از این نمادهای دینی،
دوری از تولّی و تبرّی دینی است. وقتی نمادهای دینی نباشد، نمادهای غیر
دینی جای آن را می‌گیرد. وقتی صدای اذان در شهر کم شود، صدای موسیقی جای آن
را می‌گیرد، صدای بی‌حیایی و بی نمازی در آن شهر بلند می‌شود.

ترس دشمن از صوت اذان

شنیده
نشدن صدای اذان در شهرهای بزرگ کشور ما، درست زمانی رخ می‌دهد که در
بسیاری از شهرهای دنیا، تعداد مساجد رو به رشد بوده و نگرانی سران آن
کشورها را در پی داشته است تا جایی که برای مثال در کشوری چون آمریکا، در
برخی شهرها مثل «نیویورک»، «نیوآرک» و «نیوجرسی» به اعمال قدرت و حتّی
جاسوسی در بین مسلمانان پرداخته‌اند و در برخی شهرهای جهان، چون «بارسلون
اسپانیا»، یا برخی شهرهای کشور «آذربایجان» نیز پخش اذان با ممنوعیّت رو به
رو بوده است. این امر به ویژه در شهرهای مختلف سرزمین «فلسطین» مشهود است.
رژیم اشغالگر «قدس» پخش اذان در شهرهای فلسطین را باعث مزاحمت شهروندان
غاصب خود دانسته‌اند و دستور منع پخش اذان را صادر کرده‌اند و حتّی در برخی
از شهرها نیز اجازه روشن کردن نورافکن‌های مناره‌ها را در پنج وعده پخش
اذان نمی‌دهند، امری که اعتراضات بسیاری را در پی داشته است.
حجّت الاسلام ماندگاری در خصوص نگرانی دشمنان اسلام از پخش اذان بیان داشت:
دشمن
از جایگاه اذان بیشتر از ما آگاه است. آنها به خوبی می‌دانند که اذان یک
نماد و پرچم است. نمادی از ولایت، نبوّت، اتّحاد و پیروزی. اذان نماد
مقاومت و همّت و پیروزی است و ما در روایت‌ها می‌خوانیم، زمانی که پیامبر
اکرم(ص) در مدینه موفّق شدند، به بلال فرمودند که اذان بگوید و این اذان
نماد پیروزی مسلمانان و اتّحاد آنهاست. این اتّحاد همان چیزی است که دشمنان
ما از آن می‌ترسند و به جایگاه آن پی برده‌اند، به همین دلیل درصدد حذف
تدریجی آن در شهرهای مختلف دنیا هستند.
در این شرایط لازم است که ما نیز
به این نماد اتّحاد و پیروزی توجّه بیشتری داشته باشیم. در سال‌های اخیر
طرح های مختلفی از سوی شهرداری‌های شهرهای بزرگ، چون «تهران»، «شیراز» و
«مشهد» مبنی بر پخش سراسری اذان توسط وسایل حمل و نقل عمومی پیشنهاد شده
است که می‌تواند تا حدودی به پخش سراسری اذان و شنیده شدن آن کمک کند؛ امّا
بی‌توجّهی به این شعور دینی، همان‌طور که حجّت الاسلام ماندگاری اشاره
کردند، محمل را برای فرود و رفت و آمد نیروهای شیطانی فراهم می‌کند و در
نهایت مردم آهسته آهسته گوش جانشان تهی از این نماد اسلامی می‌شود. امری که
برای شیعه خانه
امام زمان(عج) مصیبتی غیرقابل جبران خواهد بود.
می‌توانیم
از خودمان شروع کنیم. پخش زنده اذان در محل‌هایی که صوت اذان به گوش
نمی‌رسد، توسط یک نفر می‌تواند بسیار مفید باشد؛ حتّی اگر در ابتدا با
تمسخر سایرین رو به رو شود. در اولویّت بعدی نیز رادیو و تلویزیون‌های
منازل نیز می‌توانند وسیله مناسبی برای پخش اذان باشند. فقط کافی است صدای
آن را کمی بلند کنید تا گوش جان مردم به این صوت عادت کند، نه صدای کوبش
موسیقی ماشین‌ها در شهر.

گزارش از مریم محبّی
منبع: موعود

ما را از نظرات سازنده خود محروم نکنید




[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 11:49 صبح ] [ علی امامی راد ]

خبرگزاری فارس: هنوز خاطره انتخاب سخت امیر نایف و
مخالفت های عمومی سران سعودی با وی از ذهن ها پاک نشده که شاه 88 ساله
عربستان بار دیگر در سوگ ولی‌عهد ناکام دیگری نشست.

خبرگزاری فارس: مرگ نایف و سناریوهای بعد از مرگ ولی‌عهد

به گزارش فارس، مرگ امیر نایف بن عبدالعزیز ولی‌عهد
سعودی که امروز به صورت رسمی از سوی دفتر سلطنتی عربستان اعلام شد، بار
دیگر اختلافات داخلی سران سعودی را در کانون توجه رسانه های مختلف داد،
هنوز خاطره انتخاب سخت امیر نایف و مخالفت های عمومی سران سعودی با وی از
ذهن ها پاک نشده که شاه 88 ساله عربستان بار دیگر در سوگ ولیعهد ناکام
دیگری نشست.

زمانی آل سعود، خاندان حاکم بر عربستان تلاش بسیار
می‌کرد تا به هر طریق ممکن بر جنگ داخلی که در میان شاهزاده‌های آل سعود
جهت رسیدن به قدرت در جریان بود، سرپوش بگذارد؛ اما در پی مرگ این دو
ولی‌عهد دیگر امکان سرپوش گذاشتن بر این اختلافات وجود نداشت.

موانع انتخاب ولی‌عهد جدید عربستان

الف: کارشناسان معتقدند که این بار انتخاب ولی‌عهد
جدید در عربستان با مشکلات بسیار بیشتری از دور قبل همراه خواهد بود، یکی
از این مشکلات این است که رقبای ولی‌عهدی در این دوره از وزن و برتری خاصی
نسبت به دیگران برخوردار نیستند، اگر در زمان مرگ سلطان بن عبدالعزیز
بسیاری پیش بینی می کردند که امیر نایف به عنوان جانشین وی انتخاب شود و
در نهایت با تاخیری زیاد این اتفاق روی داد، اما الان دیگر هیچ پیش بینی
در این زمینه با درصد بالا نمی توان داشت، چرا که رقبای تصدی این سمت در
یک رده قرار دارند.

ب: موضوع جانشینی و ولی‌عهدی در عربستان با دیگر
کشورهای سلطنتی دنیا تفاوت دارد، زیرا عبدالعزیز بن سعود مقرر کرده که در
صورت زنده بودن پسرهایش هیچکدام از نوه‌هایش نمی‌توانند به حکومت برسند،
این سنت تا امروز حفظ شده و پادشاهی عربستان به پسران عبدالعزیز رسیده
است، اما با افزایش سن فرزندان عبدالعزیز و احتمال مرگ آنها در فاصله های
زمانی کوتاه شاید خاندان حاکم سعودی به این نتیجه برسد که ولی‌عهدی را به
نوه های عبدالعزیز منتقل کند، این موضوع خطرات بیشتری برای آل سعود خواهد
داشت، چرا که از یک طرف این اقدام با مخالفت فرزندان قدرتمند عبدالعزیز
مواجه خواهد شد و از سوی دیگر دایره رقبا برای تصدی این پست را بیشتر و
انتخاب ولی‌عهد را سخت تر خواهد کرد.

رقبای جنگ قدرت آینده در خاندان آل سعود

پس از نایف، "سلمان بن عبدالعزیز" (حاکم مکه) از
قدرت سنتی بیشتری در میان خاندان سعود برخوردار است و می‌تواند یکی از
گزینه‌های احتمالی برای ولی‌عهدی باشد. بویژه آن‌که او طبعی جاه طلب و
قدرت دوست دارد. سلمان بیست و پنجمین پسر عبدالعزیز، موسس حکومت آل سعود
عربستان است که از ارکان این خاندان نیز محسوب می‌شود.

وی پس از ملک عبدالله، پادشاه عربستان و نایف بن
عبدالعزیز که فوت کرد، فرد شماره سه خاندان آل سعود محسوب می‌شد و پس از
مرگ "سلطان بن عبدالعزیز"، وزارت دفاع عربستان که همواره در دست ولی‌عهد
بود، به وی سپرده شد. امیر سلمان در طول زندگی سیاسی خود مشاور مخصوص
پادشاهان عربستان بوده و نقش ویژه‌ای در اداره امور داخلی این کشور داشته
است.

در جنگ قدرت کنونی در خاندان سعود نباید از نقش
"بندر بن سلطان" - پسر سلطان بن عبدالعزیز - غافل شد. بندر بن سلطان که
سال‌ها سفیر عربستان در آمریکا بود، پس از مرگ فهد و به قدرت رسیدن
عبدالله به ریاست شورای امنیت ملی عربستان رسید. گفته می‌شد که او خواهان
سهم بیشتری از قدرت است. با توجه به ارتباطات بسیار تنگاتنگ بندر با
آمریکا به نظر می‌رسد که آمریکا و غرب، از تلاش‌های بندر برای تصاحب قدرت
در آینده حمایت خواهند کرد، زیرا او که مدت زیادی در آمریکا بوده، دیدگاهی
سکولار و غربی دارد و خواهان تغییر بافت سنتی جامعه عربستان است.

پسر ملک عبدالله، "متعب بن عبدالله" هم که به ریاست
گارد ملی عربستان رسیده، از چهره‌های مدعی به حساب می‌آید. در میان بقیه
نوه‌های عبدالعزیز، "خالد بن سلطان"، "سعودالفیصل" و "محمد بن نایف" از
بقیه قدرتمندتر هستند.

سناریوهای فراروی سعودی ها بعد از مرگ ولی‌عهد

مرگ قابل پیش بینی امیر نایف بار دیگر درگیری‌های
خاندان آل سعود یعنی نسل جدید به رهبری بندر بن سلطان و نسل قدیم "حاکمان
فعلی"\ به رهبری عبدالله بن عبدالعزیز را برای بدست گرفتن قدرت افزایش
داد، اگرچه خاندان سعودی تلاش می‌کند، اوضاع داخلی عربستان را آرام نشان
دهد، اما در واقع باید گفت، عربستان در آستانه انقلابی بزرگ قرار دارد. در
این میان قدرت طلبان محافظه کار عربستان خواهان عمل به وصیت عبدالعزیز در
رسیدن قدرت به فرزندان وی هستند و آمریکا و برخی قدرت های غربی از نسل
جدید برای رسیدن به قدرت حمایت می‌کنند.

این درگیری ها در حالی با مرگ نایف شدت می گیرد که
نسیم های بیداری اسلامی در عربستان نیز شدت گرفته و در ماههای گذشته تنها
با تمرکز بالای مقامات سعودی و ایجاد خفقان و سرکوب شدید در این کشور بوده
که تاکنون این روند کند شده است، در این شرایط به نظر می رسد مردم تلاش
زیادی برای تحمیل مطالبات مشروع خود بویژه داشتن حق تعیین سرنوشت و انجام
اصلاحات و آزادی های مختلف بکنند.

با وجود تمام این اوصاف پیش بینی می شود اوضاع
نابسامان عربستان سعودی و خاندان حاکمه این کشور قدرت تحمل این فشارهای
همه جانبه و هم‌زمان‌ را نداشته باشند و کنترل اوضاع را از دست بدهند، اما
چیزی که باید منتظر روشن شدن آن بود، این است که آیا در این شرایط این
مردم انقلابی هستند که ابتکار عمل را در دست خواهند گرفت یا اینکه آمریکا و
غرب خواهند توانست دیکته های خود را بر خاندان فرسوده سعودی تحمیل کرده و
با استفاده از شاهزاده های جوان، دولتی سکولار و وابسته را در این کشور
روی کار آورند.


تصاویر/ولیعهدی که در حسرت پادشاهی مرد

"نایف بن عبدالعزیز" امروز بر اثر ابتلا به سرطان
در سن 79 سالگی درگذشت و حسرت نشستن بر تخت پادشاهی را با خود به گور برد.
وی ولیعهد عربستان سعودی و نایب دوم رئیس مجلس وزیران عربستان سعودی و
همچنین وزیر داخله عربستان بود.



منبع: وعده صادق



ما را از نظرات سازنده خود محروم نکنید




[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 11:49 صبح ] [ علی امامی راد ]

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،شرکت «یوبی‌سافت»
(Ubisoft) سومین شرکت بزرگ تولید کننده
بازی‌های ویدئویی در جهان، سری جدید از مجموعه بازی‌های ویدئویی «اسپلینترسل» (Splinter Cell) با نام «لیست سیاه» (Blacklist) را در جریان کنفرانس مایکروسافت
در نمایشگاه   2012 بازی‌های ویدئویی E3 معرفی کرد.


 


معرفی بازی لیست سیاه


موضوع داستان این بازی که در مرز ایران و عراق اتفاق
می‌افتد از این قرار است که کشورهای منطقه (ایران و عراق) که از سال‌ها جنگ و اشغال
آمریکا در منطقه به ستوه آمده‌اند ،تمام منابع خود را برای دادن اولتیماتوم به آمریکا جمع می‌کنند و به آمریکا
می‌گویند یا نیروهای خود را خارج کند یا با عواقبش روبرو خواهد شد و ما جنگ را به شما
می‌دهیم.


دولت آمریکا که منافع خود در منطقه را در معرض خطر
می‌بیند جاسوس و مأمور ویژه خود ،به نام فیشر را به مرزهای ایران و عراق و کردستان
اعزام می‌کند تا سرکرده تروریست‌ها را شناسایی و از بین ببرد.


نکته قابل توجه در این بازی صحبت کردن برخی از شخصیت‌های
بازی و حتی خود فیشر به زبان فارسی است و فیشر با نیروهای ایرانی نیز درگیر می‌شود.



به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،چندی پیش
هم بازی میدان نبرد 3 روانه بازار شد که در آن نیروهای آمریکایی
به تهران حمله می‌کنند. به نظر می‌رسد جنگ روانی و رسانه‌ای علیه ایران با تولید بازی‌های‌ویدئویی
و فیلم‌های هالیوودی ضدایرانی وارد فاز جدیدی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ما را از نظرات سازنده خود محروم نکنید




[ پنج شنبه 91/3/25 ] [ 10:2 صبح ] [ علی امامی راد ]






پیرامون مجامع مخفی را مجموعه‌ای از
افسانه‌ها، نشانه‌ها و نمادها فرا گرفته است که گاه عمرشان به قرن‌ها
می‌رسد. با ماجراهایی که به ساحری، جادوگری و شیطان پرستی گره‌ خورده است.
پیوستگی
نظری و عملی جوامع مرموز که نخبگان و محارم ساکن در این جوامع را شامل
می‌شود، با توطئه و حیله باعث بوده تا جملگی شیوه‌های مذموم و شیطانی تجربه
شده در میان هزاره‌های گذشته در کارنامه حیات دراز آنها ثبت شود.







در حالی که ساکنان شرق از غربیان
تصویر جامعه‌ای صددرصد علمی و پیراسته از هر گونه افسانه‌پردازی و
خرافه‌پرستی در ذهن دارند و حسب همین گمان و در هوای رسیدن به تمدّن غربیان
از همه آموزه‌ها و سنّت‌های دینی و راز آلود مقدّس خود دست کشیده‌اند، غرب
و سران غربی سنّت آلوده به آموزه‌ها و سنّت‌های کهن، امّا شیطانی و
نامقدّسند.
دکتر جی. دامنگوئز1، متخصّص امور مرموز و سرّی می‌گوید:
در
آمریکا ده هزار نفر طالع‌بین وجود دارد. چهل میلیون نفر برای یافتن جواب
سؤالات و ابهامات خود به طالع‌بینان مراجعه می‌کنند. کلیسای شیطان‌پرستی در
«کالیفرنیا» هشت هزار عضو دارد. در «میامی» و «نیویورک» بیست هزار کشیش
سانترو وجود دارد و در «انگلستان» نُه هزار جادوگر شناسایی شده‌ است؟
2
اگرچه
روزگاری نام شرق، فرهنگ شرقی و ساکنان شرق یادآور افسانه‌ها، موجودات
ماورایی آسمانی،‌ مثل جنّ و پری، تجربه علوم غریبه و جادویی و از همه
مهم‌تر آموزه‌ها و تجربه‌های قدسی بود و نام مردان سالک طریق الی ‌الله و
توانایی‌های خارق‌العادّه‌اشان در صدر تذکره‌ها می‌نشست و اذکار و
نسخه‌هایشان در طرفـ[ العینی هر امر ناشدنی را به اذن الله ممکن می‌ساخت،
امروزه چنان از آن همه دور افتاده‌اند که حتّی گفت‌وگو در این باره را هم
نوعی خرافه‌پرستی می‌شناسند، امروزه ردّ و نشان همه منابع کهن شرقی را باید
در موزه‌های غربی جست‌وجو کرد.
در مقابل، مجامع مخفی برای سلطه و حفظ
سلطه، به هر ترفندی متوسّل شدند، به هر علم مذموم و غریبی نزدیک شدند و
برای بهره‌گیری از توانایی‌های ویژه‌ شیطانی و جنودش، به هر آیین جادویی
دست زدند و خود را به هر گناه کبیره‌ای آلوده ساختند تا شاید از این رهگذر،
توجّه جنود شیطانی را به خود جذب کنند.
پس می‌توان گفت که شرق اسلامی
تنها با سلاح مدرن اتمی و بالستیکی مورد تهدید واقع نمی‌شود، نیروها و جنود
ابلیسی را که حیاتشان با حیات مذبوحانه سران مجامع مخفی گره خورده، در
زمره تهدید‌ها باید شناخت.
«مصر» باستان، مجموعه‌ای بزرگ از آموزه‌ها،
علوم و شیوه‌های جادویی و شیطانی را در خود داشت؛ چنان که رویارویی اوّلیه
حضرت موسی(ع) با جادوگران حلقه زده گرد فرعون و فرعونیان بود. این آموزه‌ها
و شیوه‌های عملی‌اش را اشرار بنی‌اسرائیل با خود به سرزمین مقدّس آوردند و
پس از اعتزال و دور شدن از آیین مقدّس موسی کلیم‌الله(ع)، آن همه را برای
رخنه در کار دین و دین‌داران و غلبه بر مؤمنان به ادیان آسمانی به کار
گرفتند.
اشرار این میراث شوم را در عصر پیامبر آخرالزّمان، علیه
بنی‌اسرائیل به کار گرفتند و مخفیانه به رواج آن در میان یاران خویش مشغول
شدند. پس از آن نیز، مجامع مخفی اروپایی که خود را وارث بنی‌اسرائیل و
شایسته تأسیس حکومت جهانی می‌شناختند، برای بسط سلطه از این فنون و علوم
بهره جستند.
بی‌گمان، یکی از حکمت‌های بهره‌گیری امام زمان(ع) از میراث همه انبیا(ع) و از جمله خاتم حضرت سلیمان(ع)
و
عصای حضرت موسی(ع) برای مقابله با اشرار مزاحم و مانع در عصر ظهور، به
همین امر بر می‌گردد که، مجامع مخفی و مسلّط بر جهان، در عصر غیبت کبرا،
برای کنترل رفتار مردم، سلطه اقتصادی، کنترل سیاسی و نظامی و اجرای
برنامه‌ها از همه علوم و فنون مذموم بهره می‌گیرند.
آقای دیوید بی3 از
مؤسّسه «کاتینگ اج»4 درباره این مجامع می‌گوید: این مجامع مشخّصات یکسانی
دارند و برای آنان مشخّصاتی عمومی می‌توان ذکر کرد:
1. غرور: اعضا حس
می‌کنند بالاتر و برتر از دیگران و گروه ممتاز هستند و به خاطر دانش درونی و
نابشان از حقیقت، منتخب هستند؛ در حالی که سایر مردم جهان غلامانی بیش
نیستند؛ حقیقت پنهانی که فکر می‌کنند متعلّق به آنهاست، نباید برای هیچ
عضوی فاش شود؛
2. شخصیّت‌های دوگانه: افراد درون مجامع مخفی با هم
گروه‌هایشان به نوعی رفتار می‌کنند و هنگامی که در میان عوام قرار دارند،
رفتار دیگری را از خود بروز می‌دهند. کلّاً جوامع خدا را نمی‌پرستند، چون
خود را عالی‌ترین ترکیبات حیات و برتر از انسان عادّی می‌انگارند؛
3.
آموزش: اعضای انجمن‌ها، آموزش به اعضای تازه را ارزشمند قلمداد می‌کنند؛
امّا تنها در صورتی که اطّلاعات اندک اندک داده شود تا اینکه عضو تازه حائز
شرایط لازم سازمان شود. در گذشته آموزش شفاهی مقدّس بود، چون تنها از طریق
بیان شفاهی می‌شد رازها را در میان اعضا گذارد و نوشتن آنها موجب ترویجشان
می‌شد؛
4. ذات خوب: برخلاف کتاب مقدّس که می‌گوید، انسان ذاتاً بد سرشت
است، (گناه خوردن میوه در بهشت عدن) مجامع مخفی ادّعا می‌کنند که انسان
ذات خوبی دارد و باید رازها [راز سلطه‌جویی، مقصد غایی و شیوه‌ها] از طریق
عضویّت به او گفته شود، البتّه مشروط به اینکه شرایط لازم را برای اینکه
عضو انجمن باشد، کسب کند؛
5. آمدن منجی: در تعالیم اغلب مذاهب گفته شده
منجی می‌آید که کلّ جهان را در دست گیرد. مسیحیان او را با نام مسیح
می‌شناسند؛ در حالی که شیطان‌پرستان و اعضای مجامع او را ضدّ مسیح می‌دانند
و اینکه سرانجام بعد از نبردی سخت، یکی از آن دو به قدرت می‌رسد.
این
مجامع، باشگاهی برای نوجوانان نیستند؛ بلکه سازمان‌های جدّی و ترسناکی
هستند که قصد‌شان ریشه‌کنی تمام حکومت‌ها و محو ریشه‌های مذاهب است.5 وودرا
ویلسون گفته است:
قدرتی چنان سازمان یافته، دقیق، کامل و فراگیر حاکم است که هنگام گفت‌وگو علیه آنها بهتر است، ساکت بود.
ارائه
فهرست کاملی از این مجامع سخت است،‌ همچنین ارائه اطّلاعاتی کامل درباره
اعضا و عملکردشان؛ با این حال به مدد برخی پژوهشگران سخت‌کوش، امروزه
فهرستی از مهم‌ترین و با نفوذ‌ترین آنها را می‌توان ارائه کرد. قبل از
معرفی مشروح برخی از این مجامع، فهرستی از مهم‌ترین و با نفوذترین آنها را
ارائه می‌کنیم:

1. بنیادها؛
2. شورای روابط خارجی Council on Foreign Relations CFR؛
3. بیلدربرگرها Bilderbergers؛
4. کمیسیون سه جانبه (Trilateral Commission (TLC؛
5. ایلومیناتی ILLuminati؛
6. جمجمه و استخوان Skull and Bones؛
7. فراماسونری؛
8. فدرال رزرو Federal Reserve؛
9. بوهمین Bohemian؛
10. نجبای سیاه The Black Nobility؛
11. واتیکان؛
12. ویکا Wicca؛
13. میزگرد The Round table
دکتر وینسنتت هیز، پس از برشمردن سایر مجامع مخفی که از شهرت کمتری برخوردارند، می‌نویسد:
اینک
جنگ جهانی سوم در حال انجام است. این جنگ با جنگ‌افزارهای اطّلاعاتی و با
استفاده از انواع تکنیک‌های کنترل ذهن، پروپاگاندا، اطّلاعات غلط، ارعاب و
... انجام می‌شود تا نظم کهن را پیش از «نظم جدید» نابود کند. وظیفه ماست
که از تک‌تک مجامع مخفی آگاهی یابیم.
فهرست انتهایی او عبارتند از:
انجمن
رم (The club of Rome)، کمیته 300 (300 Commitee of ) که امور پولی، بیمه
تجارت موادّ مخدّر، سیاست، صنعت، مذهب و غیره را کنترل می‌کند، فلاسفه آتش.
(Fire
Philosophelset)، گروه هشت (Group Of Eitht) Of Eight)، برنامه رودس
اسکالر شیپ (Rhodes Scholar)، لژ سیاه (Black Lodge)، مؤسّسه آسپن
(Institute Aspen)، شوالیه‌های مالتا (Knights of Malta)، محفل تازه عضوها
(Circle of Initiates)، نه مرد ناشناس (Nine Unknown Men)، لوسیس تراست
(Lucis Trust)، مؤسّسه تاویستاک (Tavistock Insitute)، بریتیش کویتر
کروناتی (British Quator Coronati)، گروه ماما (Mumma Group)، شاهزادگان
ناسی (Princes Nasi)، گروه میلنر (Milner Group)، انجمن اقتصاد جهان (World
Economic Forum)، اپوس دی (Opus Dei)، انجمن هرمسی طلوع طلایی (Hermetic
Order of the Golden Dawn)، رز و صلیبیان (Rosicruciams)، شوالیه‌های گارتر
(the Garter kights of)، خانقاه صهیون (Priory of Zion) که اعتقاد دارند
از شجره عیسی(ع) هستند، پرنس چارلز و نجبای سیاه اروپا، انجمن ثول (Thule
Society)، انجمن تئوسوفی (Theosophical Society)، اتّحادیه جادوگران برای
آگاهی عمومی (The Witches League for Public Awareness)، محافظان
(Guardians)، انجمن برادری کلید (Fraternity Key)، انجمن برادری مار
(Brotherhood of the Snake) و چندین انجمن مخفی دیگر که جهت اختصار از ذکر
نام آنها صرف‌نظر شد.
December 28, 2005
NewsWithViews.com
نباید
از نظر دور داشت که این مجامع، به ‌رغم تکثّر و تنوّع مجامع مخفی منتشر در
«اروپا» و «آمریکا»، جملگی آنها در نظر و عمل به سرفصل‌هایی ثابت می‌رسند.
این سرفصل‌ها نوعی اتّحاد و اتّفاق عملی و نظری را میان اعضای مجامع مخفی
باعث بوده است. این اتّفاق شیطانی، مجامع مخفی را به هیئت آشکارترین دشمنان
خدا، ادیان الهی و انسان معرفی می‌نماید.
شناسایی ماهیت این مجامع که
خود مصداق تمام عیار استکبارورزی در عرصه زمینند، مؤمنان را در مصون ماندن
از حیله‌ها و توطئه‌های آنان و پیراستن جامعه خود از نفوذ اشرار یاری
می‌دهد.
عموم لطمات و ضربات وارد شده بر جهان اسلام و مؤمنان آل
محمّد(ص) ناشی از عدم شناسایی دشمنان آل محمّد(ص) است. همان که مؤمنان
وظیفه داشتند با شناسایی کامل در عمل و نظر از آنان تبرّی حاصل کنند و با
این تبرّی به نوعی تقرّب الی ‌الله دسترسی پیدا کنند. به همان سان که معرفت
دین خدا و اسوه‌ها از میان انبیا و اوصیای الهی و توسّل و تمسّک به ساحت
مقدّس آنها، موجب تقرّب به خداوند و مصون ماندن از شرّ اشرار می‌شود.
دکتر
جان کولمن، پژوهشگر و محقّق درباره مجامع مخفی و نویسنده کتاب «کمیته
300»، جمله اهداف گروه‌های مخفی را در عناوین زیر خلاصه می‌کند:
1. ‌ایجاد یک حکومت جهانی (جهان تک حکومتی با نظام دینی و پولی یکسان)؛
2. تخریب نهایی هویّت و عرق ملّی همه کشورها؛
3. تخریب دین و به ویژه مسیحیّت به استثنای کلیسایی که خود ساخته‌اند؛
4. تسلّط بر آحاد مردم جهان از راه به کارگیری وسایل کنترل ذهن (به قول برژینسکی فن‌سالاری الکترونیک)؛
5. قانونی کردن موادّ مخدّر و تصاویر و فیلم‌های جنسی؛
6. پایان بخشیدن به روند صنعتی شدن و تولید مولّدهای برق هسته‌ای که امکان رشد برابر صفر دوران فراصنعتی فراهم آید؛
7.
تخلیه شهرهای بزرگ بر اساس برنامه (آزمایشی)، که رژیم پل‌پت در «کامبوج»
به مرحله اجرا درآورد.گفتنی است که برنامه‌های انجام شده پل پت، همگی در
ایالات متّحده و به وسیله یکی از مؤسّسات تحقیقاتی «باشگاه رم» تهیه و
تنظیم گردید؛
8. سانسور و نابود کردن تمام برنامه‌های آفرینش‌های علمی، به جز آنها که در راستای منافع کمیته 300 قرار دارند؛
9.
کشتار و نابودی حدود سه میلیارد انسان که اصطلاحاً مصرف‌کنندگان بی مصرف
نامیده می‌شوند، از طریق ایجاد جنگ‌های محدود موضعی در کشورهای پیشرفته و
ایجاد گرسنگی و بیماری در کشورهای جهان سوم؛
10. تضعیف بافت اخلاقی
ملّت‌ها از طریق افزایش بیکاری، رواج موادّ مخدّر، موسیقی راک. تبدیل
کارگران و جوانان به طبقه بدون اخلاق، ناامید و مبتلا به الکل و موادّ
مخدّر و عصیان‌کننده علیه سنّت‌های موجود؛
11. به راه انداختن بحران‌های
پی‌درپی و راهبری آنها تا مردم همه نقاط جهان از به دست گرفتن سرنوشت خود
بازداشته شوند و در سرخوردگی و بی‌تفاوتی به بی‌اعتنایی اخلاقی کشیده شوند؛
12.
به وجود آوردن و معرفی فرقه‌های تازه و فعّال نمودن فرقه‌هایی که در حال
حاضر موجود هستند؛ از آن جمله می‌توان از گروه‌های طرفدار (موزیک) راک و
دزدان مسلّح و گروه‌های ناهنجار، مانند «رولینگ استونز» به رهبری مایک جکر
(Mick Jageer)؛
13. اهتمام در گسترش فرقه‌های دینی، مانند سیک‌ها و آدم‌کش‌هایی نظیر جیم جونز Jim Jones و پسر سام (Son of sam)؛
14. صدور اندیشه‌ آزادی دینی به اطراف جهان برای بی‌اعتبار کردن ادیان موجود، به ویژه دین مسیحیّت؛
15. کشاندن نظام‌های اقتصادی جهان به سوی فروپاشی کامل و سوق دادن کشورها به جانب بحران‌های سیاسی؛
16. تسلّط بر تمامی سیاست‌های خارجی و داخلی ایالات متّحده آمریکا؛
17.
نفوذ و سلطه بر دولت‌ها و تخریب اعتبار حاکمیّت آنان در درون و بی‌اعتبار
ساختن هر چه بیشتر مللی که آنها سمت نمایندگی‌شان را عهده‌دار می‌باشند؛
18. سازمان‌دهی یک ماشین ترور بین‌المللی و سازش با تروریست‌ها؛
19. کوشش برای تسلّط بر نظام آموزش و پرورش آمریکا با هدف تحریف کامل آن؛
20.
تلاش برای کاهش نفوذ مؤسّسات محلّی و حمایت از مؤسّسات بین‌المللی، مانند
سازمان ملل، صندوق بین‌المللی پول، دادگاه لاهه و ... برای سلطه سازمان ملل
جانشین آنها.
کولمن اضافه می‌کند، بیشتر این هدف‌ها را که نخستین بار
در سال 1969 م. طبقه‌بندی نمودم یا به موفّقیت رسیده یا در حال رسیدن به
پیروزی هستند.6
استاد اسماعیل شفیعی سروستانی
پی‌نوشت‌ها:
1. Dr. J. Dominguez.
2. بررسی مجامع مخفی، By Gianni Devincent، ترجمه باران خردمند Hayes, ph.D.
3. David Bay.
4. Gutting Edge.
5. Gianni Devincent Hayes, ph. D, News With views, com Dec 28,2005.
6. کمیته 300، صص 26 ـ 29 (تلخیص شده توسط نگارنده).


منبع: موعود





ما را از نظرات سازنده خود محروم نکنید






[ پنج شنبه 91/3/25 ] [ 10:2 صبح ] [ علی امامی راد ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ
لینک دوستان
<فرزانگان امیدوار
###@جزین@###
رایان چوب
نظرمن
جاده های مه آلود
هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir )
لنگه کفش
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
فتوبلاگ حسین کارگر
کانون فرهنگی شهدا
تنهایی......!!!!!!
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
بوی سیب
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
دبستان پسرانه ی امام هادی سبزوار
آموزشی مذهبی
بچه های خدایی
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
تنها هنر
Dark Future
(بنفشه ی صحرا)
پا توی کفش شهدا
جزتو
Manna
محمد قدرتی
یه دختره تنها
ورزش های رزمی
جیغ بنفش در ساعت 25
گروه اینترنتی جرقه داتکو
زمزمه ی کوچه باغ شاه تور
تیـــــــــــام
وبلاگ رسمی محسن نصیری(هامون)(شاعر و نویسنده)
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
اخراجیها
نوری چایی_بیجار
xXx عکسدونی xXx
مهربانی
عزای حسینی
پرسپولیس
بادله گشت
کلبه ی عشق
عشق تابینهایت
عاشق دربدر
توتویی
محمد امیدواری ابرقویی
صل الله علی الباکین علی الحسین
مهندسی متالورژِی
دلنوشته های یه عاشق!
delshekasteh
ستاره
سفیر نور
آزاد اندیشان
احساس ابری
فهادانــ
میلاد کی مرام
عکس میخوای کلیک کن
قصه ی ما و شما
صراط مبین
زیر آسمان خدا
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
دوستانه
جوک و خنده
یه دختر تنها
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی
خورشید خاموش
fazestan
رویای زیبا ...
کشتی کج
جوان ایرانی
روژمان
اندیشمند
من و تو
چـــــاوش ( چه خبر از دنیا ؟؟؟؟)
عاشق تنها....
رقص شیطان
شاخه شکسته
مسأله شرعی
موسیقی اصیل ایرانی
زنگ تفریح
فرزاد ملوس و پرنیاجون
جامع ترین وبلاگ خبری
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 262529